Питання до підсумкового заліку з української літератури за курс середньої школи
Білет № 1 1. Риси духовної й матеріальної культури українців у повісті Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім`я». 2. «Розcтріляне Відродження» як історичний та культурний феномен: історичні обставини, чільні представники, головні здобутки в письменництві. Аналіз життя та творчості одного з представників цього періоду (за вибором учня).
Білет №2 1. Людина, сім`я та суспільство в психологічному і моральному аспектах за повістю Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім`я». 2. Поезія Д.Павличка. Прочитати вірш напам`ять.
Білет №3 1. Проблема вибору життєвого шляху героями роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного та Івана Білика. 2. Людина, природа, Всесвіт у збірці «Сонячні кларнети» Павла Тичини. Прочитати напам`ять вірш «Ви знаєте, як липа шелестить…».
Білет №4 1. Майстерність Івана Карпенка-Карого як драматурга (на прикладі вивчених творів). 2. Цінності людського буття в поезії Максима Рильського.
Білет №5 1. Багатомірність діяльності Михайла Старицького, її значення для розвитку української культури. 2. Мотиви і образи інтимної лірики Володимира Сосюри.
Білет №6 1. Іван Франко як письменник, громадянський діяч, перекладач і вчений. 2. Образ України в поезії «Любіть Україну» Володимира Сосюри. Прочитати вірш напам`ять.
Білет №7 1. Історичний шлях нації та доля її провідників за поемою «Мойсей» Івана Франка. Прочитати напам`ять уривок із твору (за вибором учня). 2. Трагедія роду й народу в романі «Вершники» Юрія Яновського.
Білет №8 1. Ідейно-художнє багатство філософської та громадянської лірики Івана Франка. 2. Характер конфлікту та його художнє втілення в драматургії Миколи Куліша (на прикладі вивченого твору).
Білет №9 1. Поетична драма «Зів`яле листя» Івана Франка: історія написання, спектр любовного почуття, образ ліричного героя, особливості поетичної форми. Прочитати напам`ять вірш «Чого являєшся мені…». 2. Зображення в прозових творах Миколи Хвильового боротьби, добра і зла в душі людини та житті суспільства.
Білет №10 1. Взаємини людини й суспільства в повісті Івана Франка «Перехресні стежки». 2. Поетичний світ Андрія Малишка.
Білет №11 1. Поетизація буття гуцулів у повісті «Тіні забутих предків» Михайла Коцюбинського. 2. Героїзм і трагізм історичної долі українського народу у творчості Олександра Довженка.
Білет №12 1. Зображення людських почуттів у повісті Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків» 2. Світ дитинства в кіноповісті «Зачарована Десна» Олександра Довженка.
Білет №13 1. Михайло Коцюбинський як майстер імпресіоністичної психологічної новели. 2. Образ ліричного героя поетичних творів Євгена Маланюка. Білет №14 1. Творчість Лесі Українки як видатне явище світової літератури. Прочитати напам`ять вірш «Сontra spem spero». 2. Зображення духовної величі й краси людини у творчості Івана Багряного (на прикладі прочитаних творів).
Білет №15 1. Трагедія людини, відірваної від рідної землі, у драмі «Бояриня» Лесі Українки. 2. Літературне «шістдесятництво» як суспільне та культурне явище. Аналіз життя та творчості одного з поетів – шістдесятників (за вибором учня). Прочитати напам`ять вірш аналізованого автора.
Білет №16 1. Утвердження духовно-моральних цінностей людського буття в драмі - феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки. Прочитати напам`ять уривок з твору. 2. Реалізм і символіка картин української дійсності в романі Уласа Самчука «Марія».
Білет №17 1. Ідея єдності людини і природи в драмі - феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки. 2. Краса і щирість любовного почуття в ліриці Василя Симоненка.
Білет №18 1. Ольга Кобилянська як визначний майстер психологічної прози (на прикладі вивчених творів). 2. Особливості інтерпретації образу України у поезії Василя Симоненка. Прочитати напам`ять вірш «Лебеді материнства».
Білет №19 1. Мотиви й образи громадянської та інтимної лірики Олександра Олеся. Прочитати напам`ять вірш поета (за вибором учня). 2. Тематика й поетика новел Григора Тютюнника.
Білет №20 1. Творчість Василя Стефаника в контексті української та світової новелістики. 2. Людина в протистоянні зі злом і несправедливістю в поезії Василя Стуса. Прочитати напам`ять вірш поета (за вибором учня).
Білет №21 1. Глибина розкриття психології людини в екстремальних обставинах у творчості Володимира Винниченка (на прикладі прочитаних творів). 2. Образ Марусі Чурай з однойменного роману Ліни Костенко як втілення кращих рис українського народу. Прочитати напам`ять уривок із твору (за вибором учня).
Білет №22 1. Українська література другої половини XIX-XX ст. у контексті світового літературного процесу. 2. Світ людських почуттів і думок у поезії Ліни Костенко. Прочитати напам`ять вірш поетеси (за вибором учня).
Білет №23 1. Творчість письменників рідного краю: чільні постаті й найвизначніші набутки. 2. Морально-філософська проблематика романістики Олеся Гончара (на прикладі вивчених творів).
Білет №24 1. Література української еміграції як складова частина літературного процесу України: головні центри, постаті, твори. Аналіз життя та творчості одного з представників літератури української еміграції (за вибором учня). 2. Собор як символ духовності й краси в однойменному романі Олеся Гончара.
Білет №25 1. Шляхи розвитку сучасної української літератури. Аналіз творчості одного з представників сучасного літературного процесу в Україні (за вибором учня). 2. Людина й народ як творці історії та культури в романі «Диво» Павла Загребельного.
|