Сайт методичного об'єднання вчителів-філологів Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. № 15

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [3]
Позакласні заходи [1]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Сакевич О.В. » Уроки

Розряди займенників
03.01.2014, 22:30
РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ
Мамо моя рідна ієдина,
                                                       Ластівко добра і теплоти,
                                                      Я для тебе був і є дитина,
                                                         А для мене найдорожча ти! 
                                                       
Мета: поглибити знання учнів про займенник як частину мови, пояснити поділ займенників на розряди; навчити знаходити займенники у тексті, відрізняти від інших  частин мови; виховувати в учнів повагу до рідної жінки-матері.
         
Тип уроку: урок засвоєння нових  знань.
         
Обладнання:підручник, таблиця, картки, медіапроектор.

Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання.
    1.Перевірка вправи 316.

    2. Двоє учнів виконують синтаксичний розбір речень.
            - Усе життя матері турбуються про нас.
            - Я вклоняюсь лагідним рукам своєї матері.

    3. Перевірка мовної казки за поданим початком.
            Давно це було. У країні Морфології стало неспокійно: зав’язалася суперечка між її мешканцями – частинами мови. Усі кричали, розмахували руками, доводили свої переваги над іншими. Уперед уважно і гордовито виступив Іменник, його перебив Прикметник, доводячи своє право. У розмову вступив Числівник, кажучи, що без нього не можна обійтися.
                 Слухав, слухав цю суперечку ще один мешканець країни, та урвався терпець і він мовив: "Ми, Займенники, такі ж повноправні громадянини Морфології, як і ви".
            - Повноправні? - озвався Прикметник. – І які ж вас на те права?

 II. Оголошення теми, мети уроку.
             Учитель. На попередньому уроці ми ознайомились із займенником  як частиною мови, зокрема з його загальним значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю. Мета сьогоднішнього уроку – закріпити та поглибити ці знання.
                Запишіть тему уроку: розряди займенників.
          - Пояснення вчителя за таблицею "Розряди займенників"

 III. Закріплення вивчених знань.
              1. Виконання вправи 321.
              2. Презентація. (Прочитати речення. Визначити розряди займенників).
                 - Усякій матері свої діти милі.
                 - На сонці тепло, а біля моєї матері добро.
                 - У кого мати рідненька, у того і сорочка біленька.

Учитель. - А яка тема об’єднує ці прислів’я? - Як ми повинні ставитися до своїх матусь? (Учні відповідають). - Тож зараз я хочу , щоб ви написали невеличке висловлювання про своїх матерів, про ставлення до них. А при написанні використайте якомога більше займенників, але доречно.
            
             Заслуховування висловлювань.
             1. Моя матуся. Це струнка, звичайна, проста жінка. Така приємна у розмові. Без нарікань на долю, без жалів. Як подих вітру. Лагідна така! А якщо і зробить зауваження, то чемно, тихо, ввічливо. "Материн гнів — як весняний сніг: рясно випадає, та скоро розтане". 
Як приємно, відчуваючи тепло материної руки, її подих, ніжно пригорнувшись до її плеча, розповісти про свої мрії, поділитись роздумами про прочитану книжку, довірити все те, що хвилює і бентежить... Вона порадить, заспокоє, втішить і підбадьорить.

                   2. Мама... матіночка... матуся... Безліч дорогих серцю слів можна сказати про маму. Вона єдина, хто пробачить усе, хто пригорне до себе та захистить у будь-якій ситуації. Ось зараз я стою, дивлюсь на неї і привітно посміхаюсь. На душі така приємна ніжність.

3. Моя матуся дуже весела, дотепна, жвава. Вона полюбляє одяг спортивного стилю. Джинси і светр — її найулюбленіші речі. Вся її постава видає людину енергійну. У кожному її слові і русі відчувається глибока внутрішня гармонія. Коли вона швидко йде, то її волосся, зібране в «хвостик», кумедно підстрибує. Я дивлюсь на матусю і радію, що в мене така добра, стильна, сучасна мама. Просто найкраща в світі!
           
IV. Підсумок уроку. Оголошення оцінок. "Мікрофон" (Закінчити речення):
      1. Я не знав, а тепер знаю…
      2. Найбільші труднощі я відчув…
      3. Найбільше мені сподобалося на уроці…

- Оцінювання.

V. Домашнє завдання.
 1. Вправа  325 ( на високий рівень – синтаксичний розбір 1 речень).
 2. Скласти вірш, вітання до 8 Березня.

Категорія: Уроки | Додав: efremova-marina
Переглядів: 965 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz