РОЗРЯДИ ЧИСЛІВНИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, пояснити поділ числівників на групи; навчити знаходити числівники у тексті, відрізняти від інших частин мови, що мають числове значення; виховувати в учнів повагу до рідної мови. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: підручник, таблиця, картки, медіапроектор. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання. 1.Перевірка вправи 241. 2 .Двоє учнів виконують синтаксичний розбір речень. - Два коти в одному мішку не живуть. - Три явори посадила сестра при долині. 3. Розподільний диктант (за частинами мови). Два , двоякий, подвоїти, двійка, двоє, двоїтися, другий, другорядний, двійник, одна друга, вісім, четвертувати, семеро, семиповерховий, шестихвилинний, потроїти, трикутник, трійка. II. Оголошення теми, мети уроку. Учитель. На попередньому уроці ми ознайомились із числівником як частиною мови, зокрема з його загальним значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю. Мета сьогоднішнього уроку – закріпити та поглибити ці знання. Запишіть тему уроку: "Розряди числівників". - Пояснення вчителя за таблицею "Розряди числівників". III. Закріплення вивчених знань. 1.Презентація. ( Прочитати, замінюючи числа відповідними словами – числівниками. Визначити розряди числівників). Працює до 7 поту; 7 1 не чекають; грати 1 скрипку; робить 5 через 10; знаю, як своїх 5 пальців; 7 п’ятниць на тиждень; 7 раз відмір, а 1 раз відріж; як напише 1 дурень, то 100 розумних не розбере. 2.Вправа 257. (Записати слова у три стовпчики: прості, складні, складені). - Усно скласти по одному реченню. 3.Фізкультхвилинка. (Учитель зачитує числівники: простий – присісти, складний – руки вгору, складений – руки вбік). 4.Виховний момент. Учитель. Діти, а як ми повинні ставитися до рідної мови? (Відповіді учнів). Так, ми повинні дбати про її чистоту, красу. Але дуже часто так трапляється, що люди неправильно вимовляють слова. Тож я пропоную вам відредагувати подані словосполучення. ЯК ТРАПЛЯЄТЬСЯ ЯК ПОТРІБНО Біля п’яти грамів Близько (приблизно) 5 грамів У двох словах Двома словами Другим разом Іншим разом Сім метрів у секунду Сім метрів за секунду Написав три строчи Написав три рядки Пів другого Пів на другу Більша половина Більше половини (значна частина) - Усно скласти по одному реченню з кожним словосполученням. IV. Підсумок уроку .Оголошення оцінок. Вправа "Мікрофон" (Закінчити речення) 1. Я не знав, а тепер знаю… 2. Найбільші труднощі я відчув… 3. Найбільше мені сподобалося на уроці… - Оцінювання. V. Домашнє завдання. 1 Вправа 250 ( на високий рівень – скласти 3 речення). 2.Скласти лінгвістичну казку ,,Пригоди числівника”.
|