Сайт методичного об'єднання вчителів-філологів Слов'янської ЗОШ І-ІІІ ст. № 15

Меню сайту
Категорії розділу
Уроки [3]
Позакласні заходи [1]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Сакевич О.В. » Уроки

Розряди числівників за значенням
03.01.2014, 22:09

РОЗРЯДИ ЧИСЛІВНИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ

Мета: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, пояснити поділ числівників на групи; навчити знаходити числівники у тексті, відрізняти від інших  частин мови, що мають числове значення; виховувати в учнів повагу до рідної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нових  знань.

Обладнання: підручник, таблиця, картки, медіапроектор.

Хід уроку

         I. Перевірка домашнього завдання.

1.Перевірка вправи 241.

2 .Двоє учнів виконують синтаксичний розбір речень.

             - Два коти в одному мішку не живуть.

             - Три явори посадила сестра при долині.

 3. Розподільний диктант (за частинами мови).

             Два , двоякий, подвоїти, двійка, двоє, двоїтися, другий, другорядний, двійник, одна друга, вісім, четвертувати, семеро, семиповерховий, шестихвилинний, потроїти, трикутник, трійка.

         II. Оголошення теми, мети уроку.

Учитель. На попередньому уроці ми ознайомились із числівником як частиною мови, зокрема з його загальним значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю. Мета сьогоднішнього уроку – закріпити та поглибити ці знання. Запишіть тему уроку: "Розряди числівників".

          - Пояснення вчителя за таблицею "Розряди числівників".

          III. Закріплення вивчених знань.

      1.Презентація. ( Прочитати, замінюючи числа відповідними словами – числівниками. Визначити розряди числівників).

                Працює до 7 поту; 7  1  не чекають; грати 1 скрипку; робить 5 через 10; знаю, як своїх 5 пальців; 7 п’ятниць на тиждень; 7 раз відмір, а 1 раз відріж; як напише  1  дурень, то 100 розумних не розбере.

          2.Вправа 257.  (Записати слова у три стовпчики: прості, складні, складені).

            - Усно скласти по одному реченню.

   3.Фізкультхвилинка. (Учитель зачитує  числівники: простий – присісти, складний – руки вгору, складений – руки вбік).

         4.Виховний момент. Учитель.  Діти, а як ми повинні ставитися до рідної мови? (Відповіді  учнів). Так, ми повинні дбати про її чистоту, красу. Але дуже часто так трапляється, що люди неправильно вимовляють слова. Тож я пропоную вам відредагувати подані словосполучення. 

                     ЯК ТРАПЛЯЄТЬСЯ        ЯК ПОТРІБНО

                    Біля п’яти грамів             Близько (приблизно) 5 грамів

                    У двох словах                  Двома словами

                    Другим разом                   Іншим разом

                   Сім метрів у секунду       Сім метрів за секунду

                  Написав три строчи         Написав три рядки

                   Пів другого                        Пів на другу

                  Більша половина              Більше половини (значна частина)

            - Усно скласти по одному реченню з кожним словосполученням.

         IV. Підсумок уроку .Оголошення оцінок. Вправа "Мікрофон" (Закінчити речення)

1. Я не знав, а тепер знаю…

2. Найбільші труднощі я відчув…

3. Найбільше мені сподобалося на уроці…

- Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

  1 Вправа  250 ( на високий рівень – скласти 3 речення).

  2.Скласти лінгвістичну казку ,,Пригоди числівника”.


Категорія: Уроки | Додав: efremova-marina
Переглядів: 526 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz