«Передаймо нащадкам наш скарб – рідну мову» (МОВНА ВІКТОРИНА МІЖ УЧНЯМИ 7КЛАСІВ)
Мета:виховувати в учнів шанобливе ставлення до рідної мови, інтерес до її вивчення,сприяти збереженню духовних цінностей;сформувати поняття необхідності в знанні державної мови;показати багатство рідної мови,довести,що рідна мова-це духовна святиня,найбільший і найдорожчий наш скарб;розвивати аналітико-синтетичне та лінгвістичне мислення,вміння знаходити нетрадиційні рішення,бажання досліджувати мовні явища. ХІД ЗАХОДУ Учитель: Багато є таємниць у світі,і одна з найбільших – це мова.Мова-це душа народу.Це проста і разом з тим правдива істина,Ми живемо в Україні.Національності у нас різні,але державною мовою країни,яка годує тебе,дає освіту ми повинні володіти,повинні мову шанувати. (Учні читають вірш «Ми зібрались в класі дружно») Учитель: Увага!Розпочинаємо змагання на кращих знавців рідного слова між командами 7-А і 7-Б класів.(запрошуються на сцену 2 команди,вони представляються та промовляють девізи) 1Гейм «Аукціон» (із поданих букв складіть слово і прочитайте його) О,В,М,О,Ц,В,І,З,А,Н.(мовознавці) 2Гейм «Розминка»(за 1 хвилину команда має дати якмога більше правильних відповідей,кожна правильна відповідь – це 1 бал) Команда № 1 Команда № 2 1.Яка наука вивчає в нашій мові звуки? 1. Яка наука в нашій мові вивчає правила написан (фонетика) ня слів? (орфографія) 2.Два або більше слів,які пов язані між со- 2. Група слів,що виражають закінчену думку. бою за змістом і граматично (словосп.) (речення) 3. Скільки голосних літер в алфавіті?(10) 3. Скільки приголосних літер в алфавіті(22) 4. Скільки відмінків в укр.мові?(7) 4. Скільки відмін в укр.мові(4) 5. Скільки букв в укр.алфавіті?(33) 5. Скільки в укр.мові виділяють частин мови(6) 6. Назвати антонім слову ходити.(стояти) 6. Назвати антонім слову написати (написати на 7. Вищій ступінь порівняння прикметника ду- дошці) (стерти) Жий(дужчий) 7. Назвати антонім слову дорогий(дорожчий)
3Гейм «Слово до слова-зложиться мова»(із поданих слів записати прислів я) Учитель: До перлин української мови належать прислів я.Віками їх складав народ ,вони навчали людей мудрості. 1.Хліб,а,слово,на обід,бережи,на,відповідь.(бережи хліб на обід,а слова на відповідь) 2.Не,горобець,випустиш,слово,не,спіймаєш .(слово-не горобець:випустиш- не спіймаєш) 3.Словом,за,кишеню,у,не,полізе.(за словом у кишеню не полізе) 4.Умій,сказати,і,вчасно,замовкнути,вчасно.(умій вчасно сказати і вчасно замовкнути) Лірична пауза(учениця читає гумореску П.Глазового «Турок») 4Гейм «Відгадай-ка»(розгадування ребусів) Гра з глядачами: «Хто швидше відгадає?» (загадки) 5Гейм «Цікавинки із чарівної скриньки» (учні дістають зі скриньки скоромовки) Учитель: Як не згадати про скоромовки,які розвивають мовлення,роблять його виразним і правильним.Повправляємось і ми у вимовлянні скоромовок. Лірична пауза(учень читає гумореску П.Глазового «Дамочка-кияночка») 6Гейм «Гонка за лідером» (команди відповідають на запитання,хто перший дає відповідь,отримує 1 бал) Учитель:Безліч пісень вміщує скарбниця українського народу.І ллються над Україною слова солов їної української мови,переплітаючись із чарівною мелодією.(учениця співає укр..пісню)
Підводяться підсумки,оголошуються переможці. (на екрані відеоролік про Україну)
|